JOIN MY CATS' FACEBOOK HERE

NUFFNANG!

LOOKING FOR PRODUCTS FOR CATS OR CATS FOR SALE / ADOPTION? CLICK HERE :

FEATURED IN REMAJA MAGAZINE : 1ST MAY 2010 ISSUE

FEATURED IN REMAJA MAGAZINE : 1ST MAY 2010 ISSUE

Wednesday, September 14, 2011

Salam Aidilfitri Maaf Zahir & Batin (Versi 2011)


"Salam Aidilfitri,
Maaf Zahir & Batin"


Okay memang agak lambat nak ucapkan Salam Aidilfitri, tapi mood hari raya masih ada lagi kan..? :)
Dengan rendah hati, saya ingin memohon maaf zahir dan batin kepada semuaaaa pembaca blog tersayang...
Kalau-kalau ada terasa atau tak puas hati, tersinggung perasaan atau apa-apa perkara yang tidak menyenangkan...

Walau macam mana meriah sekalipun hari raya anda, jangan lupakan insan-insan yang serba kekurangan...
Orang-orang yang kurang bernasib baik atau kurang berkemampuan..Haiwan-haiwan yang tidak terbela nasibnya dan juga yang memerlukan lebih daripada sekadar pandangan belas kasihan...

Macam-macam cerita tentang hari raya, ada yang seronok, ada yang tidak, ada yang biasa-biasa sahaja..
Anda bagaimana? Harapnya semua yang baik-baik sahaja kan..? Balik kampung bungkus sekali kucing-kucing tak? hehe masih ingat lagi tahun lepas, balik kampung dengan 2 kereta sebab nak bawak kucing2 sekampung balik sekali. hehehehe...

Baru-baru ini, kecoh dengan kisah sebuah Pet Hotel yang tidak bertanggungjawab menyebabkan kejadian malang terhadap kucing kesayangan kawan-kawan kita... Kecoh satu Malaysia sampai menteri-menteri pun ambik port tentang hal ini. Sejauh mana penguatkuasaan undang-undang penderaan ke atas haiwan?

Bak kata Mahatma Gandhi,

"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"

Tahniah diucapkan kepada rakan-rakan pencinta haiwan yang turun padang membantu menyelamatkan kucing-kucing kesayangan... Niat murni mereka yang ikhlas membantu tak wajar dipertikaikan... Tahniah! 
Namun perlu diingatkan, kita sebagai manusia tidak berhak menjatuhkan 'hukuman mati' kepada pesalah-pesalah ini. Mungkin undang-undang di negara kita tidak mampu menghukum mereka setimpalnya, tetapi janganlah kita meletakkan diri kita lebih rendah daripada pesalah-pesalah ini dengan kata-kata cacian, makian dan perbuatan yang tidak manis dipandang... Bukan saya tak faham erti kehilangan haiwan kesayangan, lagi-lagi bila tengok anak-anak kucing yang mati di sisi ibunya tu. Kesian sangat-sangat!

Ini semua menjadi pengajaran buat kita semua untuk lebih berhati-hati dengan perkara seumpama ini. 
Kes-kes penipuan melibatkan haiwan kesayangan memang berleluasa, jadi silalah berhati-hati... Biar lambat asal selamat... Siasat dahulu baru buat apa-apa keputusan ok..?

Banyak lagi benda nak cerita ni, tapi tak best laaaa kalau cerita semua dalam satu post nanti muntah pulak nak baca...

Nak tengok gambar anak-anak kucing yang terbaru...?
Tungu post seterusnya.... Okay..? 

Take care... Love You Miss You... :)

Sabrina.




2 comments:

meowwmania said...

slmt hari raya Sabrina, maaf zahir batin yer..

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

BLOG'S ADS

Popular Posts

SCRATCH SCRATCH!

Related Posts with Thumbnails

MEZZO FORTE